مؤسسه آباد سفیران کهن

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
AskVisa-Logo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین روش مهاجرت به کانادا

آسانترین راه مهاجرت به کانادا

این روزها مهاجرت به کانادا و جستجو در خصوص بهترین روش مهاجرت به کانادا و ادامه تحصیل و حتی ادامه زندگی در کانادا از اهداف اولیه بسیاری افراد و خانواده های مختلف تبدیل شده است. کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و هر سال ظرفیت تعداد مهاجران به این کشور افزایش می‌یابد. کانادا کشوری توسعه یافته‌است که روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود؛ بنابراین همواره به نیروی کار نیازمند است. به همین دلیل می‌توان گفت مهاجرت به کانادا هم برای مهاجران و هم برای ساکنان این کشور یک برد محسوب می‌شود.
اگر شما نیز از دوست‌داران این کشور چند ملیتی هستید در این مقاله با AskVisa همراه باشید تا با مهم‌ترین نکات در رابطه با مهاجرت به کانادا آشنا شوید.

آسان‌ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟

بهترین روش مهاجرت به کانادا به دلیل اینکه انسان‌ها ویژگی‌ها و توانایی‌های خاص خود را دارند، ساده‌ترین راه برای هر فرد متفاوت است و به رزومهٔ شخصی وی بستگی دارد. البته در نظر داشته باشید که در حال حاضر ظرفیت مهاجران کانادا افزایش یافته و به بیشترین حد خود در چند سال اخیر رسیده‌است؛ بنابراین احتمالاً الان بهترین زمان برای اقدام به مهاجرت به کاناداست.
لازم است ذکر شود که هیچ‌کدام از راه‌های مهاجرت به کانادا چندان ساده نیستند. البته ممکن است با توجه به رزومه، علایق و مهارت‌های شخصی شما برخی از روش‌ها ساده‌تر باشند؛ اما به‌طور کلی روند اقدام و مهاجرت به کانادا پروسه‌ای طولانی است و مراحل متعددی دارد.
هرچند مهاجرت به کانادا هم از لحاظ مالی و هم از جنبهٔ احساسی دشوار و بعضاً طاقت‌فرساست؛ ولی تحصیل و زندگی در کانادا ارزش این سختی‌ها را دارد. کانادا همواره از نظر کیفیت زندگی در میان بهترین کشورها قرار داشته و همچنین به عنوان کشوری مهاجرپذیر شناخته شده‌است.
در ادامه به چهار مورد از محبوب‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۲ پرداخته‌ایم:

اکسپرس اینتری کانادا:

می‌توان گفت که اکسپرس اینتری سریع‌ترین، محبوب‌ترین و بهترین روش مهاجرت به کانادا است. داوطلبانی که از طریق سیستم اکسپرس انتری برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند می‌توانند اقامت دائم این کشور را در عرض حداقل شش ماه دریافت کنند.
در طول سه سال آینده، کانادا قصد دارد بیش از ۲۴۰ هزار مهاجر را از طریق سه روش اکسپرس انتری به این کشور دعوت کند:

  • نیروی کار متخصص فدرال (FSW)
  • تجربهٔ کار کانادایی (CEC)
  • نیروی متخصص فنی فدرال (FST)

اقدام برای اکسپرس اینتری کانادا با ارسال آنلاین رزومهٔ هر فرد آغاز می‌شود. این رزومه سپس توسط سیستم رتبه‌بندی جامع کانادا (CRS) بررسی و نمره‌دهی می‌شود. برای اینکه بتوانید برای مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری اقدام کنید باید حتماً واجد شرایط حداقل یکی از سه روش گفته شده (FSW, CEC یا FST) باشید. پس از اینکه رزومهٔ خود را ارسال کردید، سیستم رتبه‌بندی کانادا تمام روزمه‌های ارسال شده را بررسی می‌کند و برای برترین افراد دعوت‌نامه می‌فرستد.

فرایند اکسپرس اینتری برای افرادی که واجد شرایط این روش مهاجرتی هستند یکی از ساده‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود. البته لازم است ذکر شود که قبول شدن برای مهاجرت به کانادا از طرف سیستم فدرال کانادا دشوار است؛ با این حال اقدام برای اکسپرس اینتری شما را در جمع نامزدهای مهاجرت به کانادا قرار می‌دهد و ممکن است برای اقامت دائم استانی توسط یکی از استان‌های کانادا انتخاب شوید.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری به‌طور معمول حدود ۲٬۳۰۰ دلار کانادا برای یک متقاضی مجرد یا حدود ۴٬۵۰۰ دلار کانادا برای یک زوج است. این مبلغ شامل تمکن مالی افراد نمی‌شود؛ تمکن مالی یکی از شرایط اخذ اکسپرس اینتری است و مبلغ آن به بعضی موارد مانند نوع اکسپرس اینتری و تعداد اعضای خانواده بستگی دارد.
شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طریقهٔ ارسال رزومه و نحوه افزایش رتبه خود بین متقاضیان اکسپرس اینتری با مشاوران ما در AskVisa صحبت کنید.

برنامه گزینش استانی کانادا (PNP):

علاوه بر اکسپرس اینتری که از طرف دولت کانادا مشخص می‌شود، بهترین روش مهاجرت به کانادا از طریق استان‌های کانادا نیز تحت برنامهٔ گزینش استانی کانادا یا همان PNP به نیروی کار متخصص اقامت دائم ارائه می‌دهند، امکان پذیر است.
طی دو سال گذشته و در طول همه‌گیری ویروس کرونا، استان‌های کانادا از بین متقاضیان خارجی به انتخاب نیروی کار برای اقامت دائم کانادا ادامه داده‌اند. در سال جاری کانادا قصد دارد ۸۳٬۵۰۰ نیروی کار متخصص را از بین مهاجران متقاضی و از طریق PNP جذب کند و به آن‌ها اقامت دائم ارائه دهد.
کانادا ده استان و سه منطقه دارد؛ هر کدام از این استان‌ها موقعیت‌های کاری بسیار زیادی دارند که نیروی کار مورد نیاز برای این مشاغل از طریق برنامهٔ PNP تأمین می‌شود. هر موقعیت کاری در برنامهٔ PNP معیارها و شرایط منحصر به فرد خود را دارد.

هرچند بسیاری از موقعیت‌های کاری PNP از بین ساکنین همان استان تأمین می‌شوند؛ اما برای سایر موقعیت‌های کاری PNP نیازی نیست اقامت کانادا یا استان مربوطه را داشته باشید. برای جذب نیرو در این موقعیت‌های کاری صرفاً به دانش و مهارت افراد توجه می‌شود؛ به همین دلیل شما می‌توانید از هر کشوری برای این موقعیت‌های شغلی اقدام کرده و از این طریق پس از دریافت اقامت کانادا، به این کشور مهاجرت کنید.

زمان پردازش رزومهٔ افراد برای هر موقعیت کاری PNP متفاوت است و نمی‌توان مدت زمان مشخصی را برای بررسی رزومه در نظر گرفت. پس از دریافت پیشنهاد PNP، کاندیداهای PNP باید برای اقامت دائم کانادا به دولت فدرال درخواست دهند. زمان مورد نیاز برای پردازش درخواست اقامت دائم به این بستگی دارد که آیا آن PNP با استفاده از سیستم اکسپرس اینتری کار می‌کند یا خیر.
هزینه مهاجرت به کانادا از طریق PNP معمولاً مانند اکسپرس اینتری است، البته بسته به استان انتخابی ممکن است هزینه‌های اضافی نیز دربرداشته باشد. برخی از استان‌ها برای پردازش رزومه‌های برنامه‌های PNP هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند، در حالی که از استان‌ها مانند انتاریو ممکن است تا ۱٬۵۰۰ دلار کانادا را از متقاضیان دریافت کنند.

مهاجرت کارآفرینی و تجاری به کانادا:

بهترین روش مهاجرت به کانادا برای کسانی که که تجربه‌های مدیریتی، کارآفرینی یا خوداشتغالی داشته‌اند، استفاده از برنامهٔ مهاجرتی کارآفرینی دولت فدرال کانادا یا برنامه‌های استانی کارآفرینی می باشد.
در این برنامه‌ها دولت فدرال برای افرادی که قصد دارند در کانادا خوداشتغال شوند یا کسب و کاری در کانادا راه اندازی کنند، برنامه‌های مهاجرتی ارائه می‌دهد. همچنین برخی از موقعیت‌های کاری استانی کانادا (PNP) مختص کسانی هستند که علاقه‌مند به راه‌اندازی یک تجارت در یک استان خاص کانادا هستند.

برنامه‌های مهاجرت تجاری و کارآفرینی معمولاً نیازمند سرمایه‌گذاری مبلغی قابل توجه در شرکتی است که قصد دارید در کانادا تأسیس کنید. مقدار مبلغ سرمایهٔ مورد نیاز به برنامهٔ PNP و شرکت مورد نظر شما بستگی دارد. در بسیاری از استان‌ها برخی موقعیت‌های PNP وجود دارد که به سرمایهٔ اولیهٔ کمتری نیاز دارند؛ این موقعیت‌ها مخصوص کسانی هستند که قصد دارند شرکت یا کسب و کار خود را در مناطق کم جمعیت و کوچک‌تر تأسیس کنند.

ویزای اسپانسرشیپ کانادا:

شاید یکی دیگر از بهترین روش‌های مهاجرت به کشور کانادا، حمایت مالی اعضای نزدیک خانواده یا همان اسپانسرشیپ است. اگر یکی از اعضای خانوادهٔ شما مقیم دائم یا شهروند کانادا بوده و واجد شرایط مشخصی باشند، حمایت مالی این فرد احتمالاً ساده‌ترین و یا شاید بهترین روش مهاجرت به کانادا خواهد بود.
کانادا چندین برنامه مهاجرتی به ساکنان دائمی و شهروندان ارائه می‌دهد که از این طریق شهروندان می‌توانند اعضای خانواده خود را به این کشور بیاورند. امسال، کانادا قصد دارد از صد و پنج هزار مهاجر جدید از طریق برنامه‌های حمایت مالی خانواده یا اسپانسرشیپ استقبال کند.
اگر همسر، فرزند یا نوهٔ شما مقیم دائم یا شهروند کانادا باشند، ممکن است واجد شرایط ویزای اسپانسرشیپ (حمایت مالی خانواده) باشید.
حمایت مالی از یک خویشاوند معمولاً حدود ۱٬۱۳۵ دلار کانادا هزینه دارد. در صورتی که اسپانسر مالی شما مقیم استان کبک باشد یا قصد داشته باشد در این استان اقامت کند، هزینه‌های اسپانسرشیپ شما بیشتر از این مبلغ خواهد بود.

زمان پردازش درخواست حمایت مالی (اسپانسرشیپ) به عضوی از خانواده که از شما حمایت مالی می‌کند (اسپانسر شما) بستگی دارد. برای مثال کل روند رسیدگی به درخواست حمایت مالی از همسر، از شروع درخواست اسپانسرشیپ تا دریافت ویزا و اقامت در کانادا، معمولاً در حدود ۱۲ ماه طول می‌کشد.
در ادامه بیشتر به جزئیات این روش مهاجرتی می‌پردازیم.

گزینه‌های مهاجرت اقتصادی و تجاری:

گزینه های دیگر در بهترین روش مهاجرت به کانادا نامبردن روش‌های اقتصادی و تجاری است که برای افرادی مناسب است که به صورت تخصصی مهارت‌هایی دارند که از اقتصاد کانادا پشتیبانی می‌کند. موقعیت‌های کاری مختلف و گزینه‌های متعددی برای مهاجرت اقتصادی و تجاری وجود دارند که هر کدام شرایط پذیرش خاص خود را دارند؛ به همین دلیل نمی‌توان شرایط مشخصی را به همهٔ این موقعیت‌های مهاجرتی تعمیم داد.
دسته‌بندی‌های مهاجرت اقتصادی و تجاری عبارت‌اند از:

  • برنامه‌های مهاجرتی استانی (PNP)
  • اکسپرس اینتری
  • برنامه‌های مهاجرتی به استان کبک
  • برنامه‌های سرمایه‌گذاری
  • برنامه‌های کارآفرینی و خوداشتغالی
  • سایر برنامه‌های مهاجرت فدرال مانند برنامه مراقبت‌کنندگان، مهاجرت آزمایشی آتلانتیک، مهاجرت آزمایشی روستایی و شمالی، و مهاجرت آزمایشی کشاورزی و مواد غذایی نیز از زیرمجموعه‌های برنامه‌های مهاجرت اقتصادی به کانادا هستند.

حمایت خانواده یا اسپانسرشیپ:

اسپانسرشیپ یا حمایت مالی یکی از اعضاء خانواده نیز می تواند یکی دیگر از بهترین روش‌های مهاجرت به کاناداست. در این روش شهروندان کانادایی یا افرادی که مقیم دائمی کانادا هستند می‌توانند برخی از اعضای خانواده‌ی خود را به این کشور دعوت کنند.

اعضای خانواده واجد شرایط حمایت مالی (اسپانسرشیپ) عبارت‌اند از:

  • همسر یا شریک زندگی مشترک
  • فرزند وابسته (فرزندخوانده یا فرزند بیولوژیک)
  • پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ

اگر شهروند کانادا یا مقیم دائم این کشور هستید ممکن است در بعضی شرایط بتوانید برخی از سایر اعضای خانوادهٔ خود را به کانادا ببرید. اگر هیچ‌یک از اعضای نزدیک خانوادهٔ شما (که به آن‌ها اشاره شد) واجد شرایط مهاجرت به کانادا نباشند، می‌توانید با ویزای اسپانسرشیپ سایر اعضای خانوادهٔ خود را تحت حمایت مالی خود به کانادا ببرید:

  • برادر یا خواهر یتیم
  • خواهرزاده یا برادرزادهٔ یتیم
  • نوهٔ یتیم

مهاجرت بشردوستانه و پناهندگی:

علاوه بر روش های مهاجرت به کانادا طبق موارد برشمرده قبل، شاید قابل بیان باشد که کانادا به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد پناهندگان در سراسر دنیا شناخته شده‌است و همواره پناهندگان بسیاری را به دلایل بشردوستانه و دلسوزانه می‌پذیرد. بخش قابل توجهی از ظرفیت سالانهٔ مهاجران کانادا به پذیرش پناهندگان اختصاص داده شده‌است. بنابراین پناهندگی نیز جز بهترین روش های مهاجرت به کانادا می تواند محسوب شود.

برای مهاجرت به کانادا به چه میزان پول نیاز دارید؟

به‌طور کلی هزینهٔ مهاجرت به کانادا حدود ۲٬۳۰۰ دلار کانادا برای یک متقاضی مجرد یا حدود ۴٬۵۰۰ دلار کانادا برای یک زوج در نظر گرفته می‌شود. البته این مبلغ شامل وجوه استطاعت و تمکن مالی نمی‌شود؛ تمکن مالی مبلغی مشخص شده از طرف دولت کانادا و استان مورد نظر است که به دولت کانادا ثابت می‌کند کاندیداهای مهاجرت به کانادا از لحاظ مالی قادر به تأمین نیازهای خود در این کشور هستند. مبلغ استطاعت مالی بسته به اندازهٔ خانواده متفاوت است و از حدود ۱۳٬۰۰۰ دلار کانادا برای هر متقاضی شروع می‌شود. البته اگر یک متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق یک برنامهٔ استانی درخواست مهاجرت دهد، ممکن است برخی هزینه‌های اضافی نیز اعمال شوند. کسانی که از طریق پیشنهاد کاری قصد مهاجرت به کانادا را دارند یا تحت تجربهٔ کار کانادایی (CEC) درخواست مهاجرت داده‌اند مدرکی برای اثبات تمکن مالی خود نیاز نخواهند داشت.
همهٔ اشکال مهاجرت تجاری نیاز به سرمایه‌گذاری با مبالغ زیاد و قابل توجه در کانادا دارند. در بعضی موارد ممکن است لازم باشد متقاضی در یک شرکت کانادایی سرمایه‌گذاری کند یا از متقاضی بخواهند که یک وام بدون بهره به دولت فدرال یا استانی کانادا بدهد.
در اغلب موارد، برای حمایت مالی (اسپانسرشیپ) همسر یا فرزند تحت تکفل خود نیازی نیست اطلاعاتی برای تمکن مالی ارائه دهید؛ اما اگر قصد حمایت مالی از سایر اعضای خانواده مانند والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود را دارید، باید ابتدا مواردی مانند استطاعت مالی را رعایت کنید تا واجد شرایط درخواست این نوع مهاجرت شوید.
برای مهاجرت به کانادا تحت برنامه‌های بشردوستانه و دلسوزانه (H&C) به هیچ نوع تمکن مالی نیاز نخواهید داشت. در مهاجرت از طریق پناهندگی، تنها زمانی که فرد پناهنده تحت اسپانسرشیپ (حمایت مالی) قرار گرفته باشد نیاز به اثبات تمکن مالی وجود دارد. در این صورت، گروه یا افرادی که در کانادا حامی فرد پناهنده شده‌اند باید به دولت استانی و فدرال کانادا اثبات کنند که بودجهٔ کافی برای حمایت مالی از اسکان و تأمین نیازهای زندگی فرد یا افراد پناهنده را جمع‌آوری کرده‌اند. برای اطلاع از هزینه زندگی دانشجویی در کانادا می توانید این مقاله ما را مطالعه بفرمایید.

شرایط مهاجرت به کانادا چیست؟

همان‌طور که در این مقاله گفته شد، هر یک از روش‌ها و برنامه‌های مهاجرت به کانادا شرایط پذیرش و موارد مخصوص به خود را دارند؛ به همین دلیل بسیار مهم است که در مرحلهٔ اول با توجه به شرایط خود بهترین برنامهٔ مهاجرتی را انتخاب کرده و در مرحلهٔ بعد شرایط آن را به دقت بررسی و فراهم کنید.
هنگام درخواست برای مهاجرت به کانادا دولت این کشور اسناد مختلفی را برای تأیید تجربهٔ کاری، تحصیلات، هویت و سوابق جنایی و پزشکی شما درخواست می‌کند. البته پیش‌تر گفتیم که انواع مدارک مورد نیاز شما برای اخذ ویزای کانادا به برنامه‌ای که برای آن درخواست می‌دهید بستگی دارد.
مشاوران ما در AskVisa در این مسیر چالش‌برانگیز همراه و راهنمای شما خواهند بود. ما به شما کمک می‌کنیم بهترین برنامهٔ مهاجرتی را انتخاب کرده و به بهترین نحو برای آن آماده شوید.

بیشترین سن قابل قبول برای مهاجرت به کانادا چیست؟

هیچ محدودیت سنی خاصی برای هیچ‌یک از برنامه‌های مهاجرت به کانادا وجود ندارد. لازم است ذکر شود که در اکثر روش‌های مهاجرتی اقتصادی، متقاضیانی که بین ۲۵ تا ۳۵ سال سن دارند حداکثر امتیاز را دریافت می‌کنند و در اولویت هستند. البته این بدان معنا نیست که متقاضیانی که سن بالاتری دارند واجد شرایط نیستند و برای این برنامه‌های مهاجرتی پذیرفته نمی‌شوند.
در مهاجرت اقتصادی و تجاری به کانادا داشتن تجربه کاری قابل توجه، مهارت و دانش بالای زبان انگلیسی، ارتباطات مختلف با کانادا و تحصیلات پیشرفته همگی می‌توانند به راحتی جبران کنندهٔ سن بالا هستند و شانس پذیرش شما را بالا می‌برند.
برخی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا مانند حمایت مالی خانواده (اسپانسرشیپ) و مهاجرت بشردوستانه و پناهندگی به کانادا از سیستم رتبه‌بندی استفاده نمی‌کنند؛ بنابراین سن بالا در این روش‌های مهاجرتی اثر منفی ندارد و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

آیا مهاجرت به کانادا آسان است؟

دولت و کشور کانادا، بیش از ۸۰ مسیر مهاجرت به کانادا را برای متقاضیان فراهم کرده‌است و به همین طریق طیف وسیعی از گزینه‌های مهاجرتی را برای همه نوع متقاضی با هر سن و زمینهٔ درسی و کاری دارد. البته هر نوع مهاجرت به کشوری دیگر سختی‌ها و موانع مختلفی دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشید.
برخی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا نسبت به سایر برنامه‌ها به مدارک بیشتر و پیشرفته‌تری نیاز دارند. کمک گرفتن از وکیل‌های مهاجرتی می‌تواند روند مهاجرت را تا حد بسیار زیادی تسهیل بخشیده و روند کار را تسریع کند.
وکلاء مهاجرتی کانادا بهترین راه تماس با دولت کانادا برای متقاضیان مهاجرت به این کشور هستند. این افراد با تسلطی که بر روال اداری روش‌های مهاجرتی دارند درخواست شما را به دولت کانادا ارسال می‌کنند و در مورد مدارکی که نیاز دارید، اسنادی که ممکن است شانس پذیرفته شدن شما را بالا ببرند و مدارکی که نباید ارائه دهید به شما مشاوره می‌دهند.
برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق شماره‌های تماس مؤسسهٔ AskVisa یا از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با ما در ارتباط باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه تحصیل در کانادا وب سایت ما مراجعه نمایید. همچنین اگر به دنبال تحصیل در رشته های مختلف در دانشگاه های کانادا هستید می توانید مقاله های مربوطه را مطالعه بفرمایید.

 

 

 

 

 

 

3 پاسخ

  1. مطالب مقاله خیلی خوب بود. منم میخوام برا ادامه تحصیل در کانادا اقدام کنم چیکار کنم؟

    1. ممنون از وقتی که برای مطالعه گذاشتید. می تونید با موسسه تماس و مشاوره بگیرید دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین الان مشاوره کن
بارگذاری...