مؤسسه آباد سفیران کهن

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
AskVisa-Logo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شرایط تحصیل در کانادا (هزینه و مدارک )

تحصیل در کانادا:

آیا به فکر تحصیل در کانادا هستید؟ اگر بفکر گرفتن پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی کانادا هستید و با این مقاله مواجه شدید، به شما اطمینان داده می شود که با مطالعۀ این مقاله پاسخ تمامی سوالات خود از جمله هزینه تحصیل درکانادا، دوره های موجود، نحوه استفاده از مجوز تحصیل خود در کانادا به عنوان مسیری براي دریافت اقامت دائم کانادا و ….. را دریافت خواهید کرد.

 askvisa در نظر دارد با ارائه مقالات معتبر و جامع در وبسایت و همچنین ارائه مشاوره های مفید توسط کادر مشاوران مجرب خود، با تکیه بر دانش و تجربه چندین ساله در امر اخذ پذیرش تحصیلی کانادا، جامع ترین و مفیدترین راهکارها و مشاوره ها با درنظر گرفتن دانش روز و مسائل حقوقی و قانونی مهاجرت تحصیلی به کانادا را به شما متقاضیان گرامی ارائه دهد. موسسه آباد سفیران کهن جزو معدود موسسات دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم می باشد که تمامی پروسه اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا و مراحل اخذ ویزای تحصیلی را توسط مشاوران رسمی و وکلای قانونی به انجام می رساند.

مهمترین موضوعاتی که در این مقاله خواهید خواند:

  • شانس تحصیل در کانادا به عنوان دانشجوی بین المللی
  • فرآيند درخواست تحصیل در كانادا ( مدارك مورد نیاز دانشجوی بین المللی)
  • فرآیند درخواست مجوز تحصیل در کانادا study permit
  • زمان انتظار بابت دریافت پاسخ برای درخواست مجوز تحصیل در کانادا
  • شرایط دریافت مجوز تحصیل در کانادا
  • هزینه تحصیل در کانادا
  • چگونگی تحصیل رایگان در کانادا
  • معرفی موسسات تحصیلات تکمیلی كانادا
  • مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در کانادا
  • نامه قصد تحصیل (Letter of Intent)
  • مهلت ( Deadline ) ارسال درخواست تحصيل در كانادا
  • معرفی برخی از دانشگاه های مناسب کانادا
  • امکان تغییر دانشگاه یا رشته خود را در حالی که مجوز تحصیلي اخذ شده است
  • همراهی خانواده با متقاضی تحصیل در کانادا
  • امکان اشتغال حین تحصیل
  • شرایط تحصیل در کبک
  • پوشش سیستم مراقبت هاي بهداشتی کانادا برای دانشجویان بین المللی
  • امکان اقامت دایم در کانادا بعد از فارغ تحصیلی

شانس من برای تحصيل به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کانادا چه میزان است؟

تعداد دانشجویان بین المللی در کانادا هر ساله رشد می کند.

بسیاری از آنها پس از اتمام تحصیل قادر به اقامت در کانادا هستند.

تأیید مجوز تحصیل در کانادا همواره در حوزه صلاحدید افسر ویزا است.

 سال گذشته کانادا به بیش از 400 هزار دانشجوی بین المللی پذیرش داد که اکثرا از فرانسه، نیجریه، چین، ژاپن، کره جنوبی، ایالات متحده، برزیل، ایران، هند و ویتنام بودند.

برنامه دانشجویي بین المللی

برنامه دانشجویی بین المللی موسسه آباد سفیران کهن می تواند شما را در طول این فرآیند هدایت کند. ما در هر قدم این مسیر از گرفتن مجوز تحصیل تا اقامت دائم شما را همراهی خواهیم نمود. با کمک ما می توانید تحصیلات کانادایی خود را به اقامت دائم کانادا تبدیل کنید.

به هر یک از مشتریان برنامه دانشجویي بین المللی ما یک مشاور آموزشی اختصاص می یابد که در زمینه مهاجرت و تحصيلات تكميلي کانادا تخصص دارد. با کمک آنها قوی ترین درخواست تحصیلی ممکن را ارائه خواهید داد.

مراحل اساسی فرآيند درخواست تحصیل در كانادا به شرح زیر است:

1- انتخاب رشته: انتخاب رشته یکی از مهمترین فاكتورهاي درخواست مجوز تحصیل شما است. شما باید یک دلیل یا مدرک قوی برای تحصیل در کانادا در اين رشته ارائه دهید. ما بر اساس تجربه کاری و سوابق تحصیلی شما پیشنهاداتی در زمينه انتخاب رشته ارائه خواهیم داد. با این کار بهترین فرصت ممکن برای ارسال یک درخواست موفق را خواهید داشت.

2- ارائه درخواست به دانشگاه: پس از انتخاب رشته به شما کمک می کنیم تا درخواست خود را تهیه و ارسال کنید. قبل از درخواست مجوز تحصیل، باید نامه پذیرش از یک موسسه یادگیری تعیین شده کانادا (DLI) داشته باشید.

3- درخواست مجوز تحصیل: با در دست داشتن نامه پذیرش، آماده درخواست مجوز تحصیل خود خواهید بود. ما به شما کمک خواهیم کرد تا درخواست خود را تهیه و به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید.

چک لیست مدارك دانشجوی بین المللی

مدارك خاصی برای فرآیند درخواست مجوز تحصیل مورد نیاز می باشد. لیستی از مداركي که ممکن است از شما درخواست شود، به شرح ذیل می باشد:

 نامه پذیرش: نامه ای که توسط موسسه آموزش عالي جهت تأیید پذیرش در رشته تحصیلی شما فرستاده می شود.

اثبات تمكن مالی: اثبات تمکن مالی برای تأمین هزینه خود و اعضای خانواده همراه شما. باید نشان دهید که می توانید هزینه های تحصیل و نیز هزینه زندگی (خوابگاه، غذا و …) برای اولین سال حضور در کانادا را پوشش دهید.

 مدارک شناسایی: شناسنامه، سند ازدواج و گذرنامه.

مجوز تحصیل در کانادا

مجوز تحصیل در کانادا مدرکی است که به شما اجازه تحصیل در يك موسسه آموزش عالي در کانادا را می دهد. هنگامی که برای تحصیل در یک موسسه DLI پذیرفته شدید، می توانید برای دریافت مجوز تحصیل در کانادا اقدام کنید.

فرآیند درخواست مجوز تحصیل در کانادا study permit

اخذ مجوز تحصیل در کانادا چهار مرحله دارد:

1-  صلاحیت خود را بررسی کنید: اطمینان حاصل کنید که واجد شرایط دریافت مجوز تحصیل در کانادا هستید. به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • نامه پذیرش از یک موسسه DLI
  • اثبات تمکن مالی
  • مدارك تكميلي (بسته به تابعیت و کشور محل اقامت شما اقامت متفاوت است)

2- درخواست خود را آماده کنید: چنانچه تمامی الزامات واجد شرایط بودن را برآورده نمایید، می توانید برای تهیه درخواست مجوز تحصیل خود اقدام نمایید. اطمینان حاصل کنید که تمامی مدارك مورد نیاز آن کشور را جمع آوری کرده اید. اگر نشان ندهید که شرایط لازم را دارید، افسر مهاجرت ممکن است درخواست شما را رد کند.

3– درخواست مجوز تحصیل خود را ارسال کنید: به دو روش می توانید درخواست خود را ارسال نمایید:

  • ارسال درخواست الکترونیکی: ایجاد یک حساب کاربری در وب سایت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC). می توانید با استفاده از کپی اسکن شده یا الکترونیکی مدارک، درخواست خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنید.
  • ارسال درخواست کتبی: نسخه های کاغذی مدارک خود را جمع آوری کرده و آنها را به مرکز درخواست ویزا (VAC) اختصاص داده شده به کشور خود پست کنید.

4– اگر مجوز تحصیل شما تأیید شد، به کانادا بیایید! تا پیش از ورود به یکی از مبادی ورودی کانادا (POE) مجوز تحصیل در کانادا را دریافت نمی کنید. در صورت تایید مجوز شما، دولت کانادا نامه معرفی مبدا ورود را برای شما صادر می کند. هنگامی که به کانادا می رسید، باید این نامه را برای دریافت مجوز تحصیل به مقامات مهاجرتی نشان دهید.

چه مدت طول می کشد تا درخواست مجوز تحصیل در کانادا را دریافت کنید؟

زمان پردازش مجوزهای تحصیلی بسیار متفاوت است و به کشور محل اقامت شما بستگی دارد. کوتاهترین زمان پردازش حداقل هفت روز کاری  است اما برخی از متقاضیان باید انتظار 16 هفته را نیز داشته باشند. زمان پردازش به حجم درخواست های دریافتی بستگی دارد. چنانچه نزدیک به آغاز سال تحصیلی کانادا اقدام کنید، ممکن است با تأخیر مواجه شوید.

شرایط دریافت مجوز تحصیل در کانادا

شرایط و ضوابط خاصی برای دریافت مجوز تحصیل در کانادا وجود دارد. باید این شرایط را رعایت کنید تا تمامی مزایای تجربه تحصیل خود را حفظ کنید.

  • باید در یک موسسهDLI ثبت نام شده باشید.
  • باید به عنوان دانشجوی نیمه وقت، و یا در صورت تحصیل در کبک به عنوان دانشجوی تمام وقت ثبت نام شده باشید.
  • نباید بیش از 150 روز از برنامه تحصیل خود را مرخصی بگیرید.

درک و احترام به شرایط مجوز تحصیل مهم است. با این کار بیشترین استفاده را از تجربه تحصیل در کانادا خواهید داشت. دانشجویانی که شرایط مجوز تحصیل خود را رعايت مي كنند، شانس بیشتری نيز برای دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلي دارند.

هزینه تحصیل در کانادا

خبر خوب این که تحصیل در کانادا مقرون به صرفه استهزینه های تحصیل در کانادا به طور کلی کمتر از استرالیا، ایالات متحده و بریتانیا است.

در سال تحصیلی 2018-2019، متوسط شهریه سالانه برای یک دانشجوی بین المللی کارشناسی در کانادا بین 15 تا 30 هزار  دلار کانادا بود. میانگین شهریه در همان سال در یک دانشگاه آمریکایی 45950 دلار آمریکا بوده است.

هنگام تصمیم گیری برای تحصیل در خارج از کشور، هزینه زندگی نیز فاکتور مهمی است که باید در نظر گرفته شود. هزینه زندگی در کانادا در مقایسه با اکثر مقاصد برتر دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است:

نحوه تحصیل در کانادا به صورت رایگان

فرصت های زیادی برای دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که می خواهند در کانادا تحصیل کنند. فرصت های موجود به رشته تحصیلی یا تحقیقاتی و کشور مبدا شما بستگی دارد.

موسسه یادگیری تعیین شده (DLI) چیست؟

موسسه یادگیری تعیین شده (DLI) به هر مدرسه ای اطلاق می گردد که مجاز به پذیرش دانشجویان بین المللی باشد. کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه در کانادا موسسات DLI هستند و می توانند از کشورهای خارجی دانش آموز پذیرش کنند.

تمامی موسسات آموزش عالی کانادا DLI نیستند، بنابراین باید قبل از اقدام لیست موسسات  DLIدولت کانادا را بررسی کنید.

انواع مختلف موسسات تحصیلات تکمیلی كانادا

کانادا به ارائه آموزش با کیفیت و در دسترس برای دانشجویان بین المللی شهرت دارد. برای درک اینکه کدام برنامه برای شما مناسب است، ابتدا باید سطوح تحصیلات کانادا را درک کنید. هر برنامه آموزشی فراتر از کلاس دوازدهم در کانادا، آموزش عالي محسوب می شود. انواع مختلفی از آموزش عالي وجود دارد که هرکدام دارای هدف متفاوتي هستند. برخی از برنامه ها ممکن است شرایط پذیرش خاصی داشته باشند. وظیفه ما در موسسه این است که اطمینان حاصل کنیم شما شرایط اولیه پذیرش برای برنامه مورد نظرتان را دارا هستید.

 

 

آیا برای تحصیل در کانادا نیاز به داشتن مدرك آیلتس دارم؟

برای تحصیل در یک موسسه آموزش عالي در کانادا باید به زبان انگلیسی یا فرانسه تسلط داشته باشید. اين موسسات شرایط خاص خود را برای مهارتهای زبان دانشجویان بین المللی تعیین می کنند. الزامات مهارت هاي زبانی از یک موسسه به موسسه دیگر متفاوت است.

هنگام تهیه درخواست تحصيل، باید درباره نیازهای ویژه برنامه خود تحقیق کنید. برخی از موسسات آموزشي حتی به شما اجازه می دهند پس از شروع تحصیل، دوره های انگلیسی را تكميل كنيد.

برخی از دانشجویان بین المللی نیازی به ارائه مدرک مهارت های زبان خود ندارند. اگر اهل کشوری انگلیسی زبان هستید یا به زبان انگلیسی تحصیل کرده اید، ممكن است مجبور به گرفتن مدرك زبان آیلتس نباشيد. هر موسسه شرایط زبان خود را تعیین می کند. بررسی شرایط خاص موسسه ای که می خواهید براي تحصيل در آن اقدام کنید، بسیار مهم است.

آیا نیاز به ارسال نامه قصد تحصیل (Letter of Intent) در کانادا دارم؟

نامه قصد تحصيل شما بخش بسيار مهمی از درخواست مجوز تحصیل است. این نامه باید برنامه ها و اهداف شما برای تحصیل در كانادا را توضیح دهد. شما باید شرایط دارنده مجوز تحصیل در کانادا را تأیید کنید.

هدف از نامه قصد تحصيل، دادن اطمینان به دولت کانادا است که شما به شرایط مجوز خود احترام می گذارید. باید موافقت کنید که پس از انقضاء مجوز تحصيل خود، کشور را ترک کنید. یکی از پلن های اساسی موسسه ما، راهنمایی متقاضیان در نوشتن انگیزه نامه یا نامه قصد تحصیل می باشد که سعی شده به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.

مهلت ارسال درخواست تحصيل در كانادا

هر يك از موسسات آموزشي کانادا Deadline های مخصوص به خود را دارد. باید قبل از پایان این مهلت درخواست خود را ارائه دهید. هر ساله درخواست هاي فراواني توسط متقاضيان به موسسات آموزشي کانادا ارسال مي شود. با نزدیک شدن به Deadline های تعیین شده، مدارس در انتخاب درخواست ها سخت گيرتر می شوند. مدارس معتبرتر بسيار رقابتي هستند، بنابراین هرچه زودتر درخواست خود را ارسال کنید، بهتر است.

کدام دانشگاه کانادایی برای من مناسب است؟

کانادا داراي مجموعه ای از موسسات آموزش عالي در ابعاد و تخصص های مختلف است. در اینجا به لیستی از شناخته شده ترين موسسات اين کشور و شرحي از هر کدام مي پردازيم تا برای شروع کار به شما كمك كنيم.

  • دانشگاه تورنتو (UofT)

دانشگاه تورنتو احتمالاً یکی از موسسات کانادایی است که قبلاً نام آن را شنیده اید. دانشجویان بین المللی، دانشگاه تورنتو را به علت برتری آكادميك و زندگی پر جنب و جوش  كمپ آن انتخاب می کنند، به طور دقیق این دانشگاه 20 هزار دانشجو دارد. این دانشگاه همچنین در مرکز شهر متنوع ترین شهر جهان از لحاظ فرهنگي واقع شده است.

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC)

دانشگاه بریتیش کلمبیا بین المللی ترین دانشگاه آمریکای شمالی است. 30 درصد جمعیت دانشجویی اين دانشگاه را دانشجويان بين المللي تشكيل مي دهند. این دانشگاه 16.188 دانشجو از 156 کشور جهان را دارا می باشد. این دانشگاه در ساحل زیبای غربی کانادا واقع شده و بخشی از ونکوور پرجمعيت و شلوغ است. دانشگاه بریتیش کلمبیا انتخابي عالی برای افرادي است که علاقه مند به زندگی در شهر هستند، در حالی که همچنان به طبیعت نيز دسترسی دارند. زندگی در ونکوور به معنای دسترسی آسان به فضاهای باز زیبا از جمله جنگل، اقیانوس و کوه ها مي باشد.

  • دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل دارای شهرت بین المللی در زمینه برتري و فناوری است. جای تعجب نیست که جمعیت دانشجویان بین المللی اين دانشگاه بالغ بر 12000 نفر است. مک گیل گرچه در استان فرانسوي زبان کبک واقع شده، اما در اصل یک دانشگاه انگلیسی زبان است. شهر مونترال به عنوان یکی از بهترین شهرها برای زندگی در دوران دانشجویی شناخته می شود. هزینه زندگی در مونترال پايين بوده و اين شهر منزلگاه یک صحنه هنری و فرهنگی پر جنب و جوش است.

  • دانشگاه مونترال (UdeM)

دانشگاه مونترال يكي از بالاترین رتبه ها را در ميان دانشگاه های کانادا دارد و گزینه ای عالی برای علاقه مندان به تحصیل به زبان فرانسه است. اين دانشگاه در شهر مونترال واقع شده و همراه با موسسات تابعه خود سالانه به 9500 دانشجوی بین المللی خدمات ارائه می دهد.

  • دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر یکی از 100 دانشگاه برتر جهان است. این دانشگاه که در همیلتون در استان انتاریو واقع شده، تنها به اندازه یک ساعت رانندگی با تورنتو فاصله دارد. همیلتون گسترش قابل توجهی را در بازار كار بخش فناوری تجربه می کند. این خبر خوبی برای علاقه مندان به کار در طول دوران تحصیل یا پس از آن است.

این دانشگاه در سال ۱۹۷۰ در شهر کملوپس استان بریتیش کلمبیا تاسیس شد. در این دانشگاه بیش از بیست هزار دانشجو در دویست دوره حضوری و آنلاین شرکت می‌کنند، و وسعت فضای آموزشی آن به بیش از نودهزار مترمربع می‌رسد که شامل فضای اسکان برای هزار دانشجو است. بودجه پژوهشی سالیانه اساتید و دانشجویان دانشگاه تامسون ریورز نزدیک به یک میلیون دلار است، و این دانشگاه سالیانه بیش از دو و نیم میلیون دلار در قالب اسکالرشیپ و بورسیه به دانشجویان کمک می‌کند. بیش از چهارصد استاد در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند، و مجموع کارکنان آن به دو هزار نفر می‌رسد.

  • دانشگاه پرینس ادوارد آیلند

دانشگاه پرنس ادوارد آیلند University of Prince Edward Island تنها دانشگاه در کوچک‌ترین استان کانادا یعنی جزیره پرنس ادوارد محسوب می‌شود که پذیرای متقاضیان مهاجرت تحصیلی هم بوده است. این دانشگاه که به اختصار (UPEI) خوانده می‌شود، در میان متقاضیان تحصیل در کانادا به «دانشگاه جزیره پرنس ادوارد» و «دانشگاه پرنس ادوارد آیسلند» مشهور شده است. دانشگاه Prince Edward Island در سال 1969 با ادغام دو کالج پرنس ویلز و سنت دونستان در مرکز این جزیره یعنی شهر شارلوت تاون تاسیس شد. در طول 50 سال خدمت به جویندگان علم، این موسسه آموزشی توانسته نقش مهمی را در حوزه آموزش عالی جزیره پرینس ادوارد ایفا کند.

دانشجویان UPEI از اقشار مختلف محلی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی موفق به دریافت پذیرش تحصیلی از برنامه‌های متعدد و متنوع مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌شوند. بر اساس آخرین آمار این مجموعه در پاییز سال 2019 شمار دانشجویان بین‌المللی از 93 کشور جهان 29 درصد از کل جمعیت دانشجویان دانشگاه پرنس ادوارد آیلند را تشکیل می‌دادند.

سوالات متداول :

آیا می توانم دانشگاه یا رشته خود را در حالی که مجوز تحصیلي دارم تغییر دهم؟

با داشتن مجوز تحصیل در کانادا می توانید در هر زمان موسسه آموزشي یا رشته تحصيلي خود را تغییر دهید. برای انجام این کار بايد مطمئن شوید که فرآيند صحیح را دنبال كرده و شرایط مجوز تحصیل خود را رعايت مي كنيد.

در اینجا مراحل دقیق تغییر دانشگاه یا رشته تحصيلي از طریق درگاه آنلاین را ذكر مي كنيم:

  1. وارد حساب كابري خود شوید.
  2. بخشی به نام Designated Learning Institution student transfer را پیدا کنید.
  3. روي transfer from DLI number كليك كنيد.
  4. شماره درخواست مجوز تحصیل خود را در فيلد جستجو وارد كرده و سپس search for my application را کلیک کنید.
  5. ممکن است از شما خواسته شود جزئیات بیشتری را از درخواست مجوز تحصیل اصلی خود وارد کنید، بنابراین مهم است كه اين اطلاعات را در دسترس داشته باشيد.
  6. اطلاعات مربوط به رشته یا دانشگاه جدید خود را وارد کنید، از جمله شماره DLI جدید، شماره كارت دانشجویی جدید و تاریخ شروع.
  7. دكمه submit transfer را كليك كنيد.
  8. سپس از شما خواسته می شود کلیه اطلاعات ارسالي را مرور کنید. چنانچه همه چیز خوب به نظر می رسد، می توانید با کلیک بر روی confirm transfer فرآيند را کامل کنید.
  9. اعلانی مبنی بر تکمیل درخواست خود دریافت خواهید کرد كه تأیید می کند شما با موفقیت دولت را از تغییر برنامه های خود مطلع کرده اید.

آیا می توانم هنگام تحصیل در کانادا کار کنم؟

بله! مزیت دیگر تحصیل در کانادا این است که دانشجویان بین المللی حق کار دارند. این امر به جبران هزینه های شهریه و زندگی کمک می کند. دانشجویان بین المللی در کانادا می توانند در طول ترم هاي تحصيلي به صورت نیمه وقت (حداکثر 20 ساعت در هفتهکار کنند. در طي تعطیلات برنامه ریزی شده مانند تعطیلات تابستانی، دانشجویان بین المللی مجاز به كار به صورت تمام وقت هستند.

بیشتر دانشجویان هنگام تحصيل نيازي به مجوز كار براي كار كردن ندارند، خواه شغلشان در داخل دانشگاه باشد یا خارج از دانشگاه. مجوز تحصیل شما مشخص خواهد نمود که مجاز به کار در خارج از دانشگاه هستید يا خير.

اگر رشته تحصیلی شما شامل تجربه کاری باشد، ممکن است بتوانید بیش از 20 ساعت در طول ترم کار کنید. این مورد در نامه پذیرش شما قيد خواهد شد. اگر دولت این شرايط را تأیید کند، هم مجوز کار و هم مجوز تحصیل به شما تعلق می گیرد. این مجوز کار به شما اجازه می دهد فقط درداخل دانشگاه کار کنید.

آیا می توانم خانواده ام را هنگام تحصیل با خود به كانادا بیاورم؟

دانشجویان بین المللی متاهل یا داراي فرزند ممکن است مایل باشند خانواده خود را همراه بیاورند. افسران ویزای کانادا درخواست های مجوز تحصیل را که شامل اعضای خانواده همراه است در نظر می گیرند،

اما باید توجه داشته باشید که گنجاندن اعضای خانواده در درخواست مجوز 

 تحصیل ممکن است بر تصمیم افسر ویزا تأثیر بگذارد.

چنانچه به عنوان یک خانواده تأیید شوید، همسرتان می تواند به صورت تمام وقت در کانادا کار کند. هر کودک همراه نيز می تواند به صورت رایگان در كانادا تحصیل کند.

آیا همسرم می تواند در زمان تحصل من در کانادا کار کند؟

در صورت همراهي خانواده، همسر شما واجد شرایط دريافت مجوز کار آزاد است كه به وی اجازه می دهد در هنگام تحصيل شما به صورت تمام وقت در کانادا کار کند.

آیا می توانم در کبک تحصیل کنم؟

تحصیل در کبک به شما امکان مي دهد به زبان انگلیسی، فرانسوی یا هر دو تحصیل کنید. بااین حال شرایط ویزای دانشجویی کبک با بقیه کانادا اندكي متفاوت است.

شرایط تحصیل در کبک

جهت تحصیل در کبک به یک گواهی پذیرش کبک (CAQ) نیاز دارید. این سند توسط وزارت مهاجرت و ادغام صادر مي گردد و تأیید می کند که کبک شما را به عنوان دانشجوی بین المللی پذیرفته است. اگر برنامه تحصیلی شما در کبک است، قبل از درخواست مجوز تحصیل به CAQ نیاز دارید.

چنانچه شرايط ذيل را برآورده سازيد، صلاحيت اقدام برای دريافت CAQ  را خواهيد داشت:

  • در يك موسسه DLI در کبک پذیرفته شوید.
  • هزینه های مرتبط با درخواست CAQ را پرداخت کنید.
  • موافقت کنید که شرایط لازم جهت صدور CAQ برای تحصيل را رعایت کنید.

چنانچه قصد تحصيل رشته اي را دارید که مدت زمان آن کمتر از 6 ماه است، به CAQ یا مجوز تحصیل نیاز ندارید. پس از دریافت CAQ، باید از دولت کانادا مجوز تحصیل درخواست کنید. هنگامی که مجوز تحصیل خود را دریافت كرديد، آماده تحصیل در کانادا هستید.

آیا دانشجویان بین المللی تحت پوشش سیستم مراقبت هاي بهداشتی کانادا قرار مي گيرند؟

كليه دانشجویان بین المللی در کانادا باید دارای بيمه درماني باشند. برخی استان ها به دانشجویان بین المللی اجازه دسترسی به سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی کانادا را می دهند. دانشجویان در استانهایی که پوشش درمانی ارائه نمی دهند باید بیمه درمانی خصوصی خريداري نمايند. تمامي موسسات آموزشي کانادا طرح های بیمه درمانی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

آیا می توانم پس از فارغ التحصیلی در کانادا بمانم؟

کانادا اخذ اقامت دائم را برای دانشجویان بین المللی كه مايل به ماندن در این کشور هستند، تسهيل می کند. مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا پس از فارغ التحصیلی حداكثر به مدت سه سال در کانادا بمانند و کار کنند. فارغ التحصیلان بین المللی پس از یک سال کار در کانادا واجد شرایط اقدام براي اخذ اقامت دائم مي شوند. جهت درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی باید ثابت کنید که تمامي شرایط مجوز تحصیل خود را رعایت کرده اید. تحصیل كردن باید فعالیت اصلی شما در طول مدت حضورتان در کانادا بوده باشد. مجوز کار پس از فارغ التحصیلی معمولاً به اندازه طول دوره تحصیل شما در کانادا اعطا می شود.

در پایان اشاره به این نکته ضروری می باشد که جهت تحصیل در کانادا کسب اطلاعات دقیق و صحیح جز الزامات اقدام می باشد .پیشنهاد ما به شما این است که در صورت داشتن هرگونه پرسش و برای آغاز کار با مشاورین askvisa تماس حاصل نمایید و یا در صورت نیاز جهت کسب اطلاعات تکمیلی و دقیق­ تر می توانید به قسمت مقالات وبسایت مراجعه فرمایید.

 

 

 

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین الان مشاوره کن
بارگذاری...