مؤسسه آباد سفیران کهن

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
AskVisa-Logo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چرا تحصیل دکترا در ایتالیا را انتخاب کنم؟

مطمئناً سؤال چرا تحصیل دکترا در ایتالیا را انتخاب کنم؟ در ذهن بیشتر افرادی که قصد ادامهٔ تحصیل در ایتالیا را دارند ایجاد شده است. شکی نیست که تحصیل در ایتالیا از مهم‌ترین مقاصد دانشجویان جهان است؛ ولی چه چیزی ایتالیا را به یکی از بهترین کشورهای دنیا برای کار و تحصیل تبدیل کرده است؟ چرا اکثر دانشجویان به تحصیل در ایتالیا علاقمند هستند؟ مزیت و دلایل تحصیل در ایتالیا چیست؟ در این مقاله سعی کردیم به برخی از این دست سوالات جواب بدهیم و در مسیر انتخاب بهترین گزینه راهنمای شما باشیم.

برخی از دلایل و مزیت های تحصیل دکترا در ایتالیا:

  • سفر به کشورهای عضو شنگن: دانشجویان با تحصیل در ایتالیا می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به اخذ ویزای دیگر، به کشورهای حوزه شنگن به راحتی سفر کنند و رفت و آمد داشته باشند
  • جایگاه بالای آموزشی: به‌طور کلی، دانشگاه‌های ایتالیا مانند دانشگاه میلان از جایگاه علمی بالایی برخوردار هستند و مدرک تحصیلی که از آن‌ها دریافت می‌کنید، کاملاً معتبر خواهد بود
  • هزینه‌های تحصیل: ایتالیا به عنوان یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل شناخته می‌شود و حتی با بودجه بسیار محدود نیز می‌توانید در این کشور تحصیل کنید
  • امکان اخذ بورسیه برای کاهش هزینه‌های تحصیل: به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، می‌توانید برای دریافت یکی از انواع بورسیه‌های کمک‌هزینه‌ای یا کامل اقدام کنید
  • امکان انجام کار دانشجویی: دانشجویان می‌توانند در طول دوران تحصیل خود به مدت ۳۰ ساعت در هفته کار کنند
  • امکان کار و زندگی در ایتالیا بعد از اتمام تحصیل: بعد از اتمام دوران تحصیل خود در ایتالیا به راحتی می‌توانید برای تبدیل ویزا و اقامت دائم در این کشور اقدام کنید.

شرایط تحصیل دکترا در ایتالیا:

  • انتخاب یک استاد راهنما

یکی از ضرورت‌های ادامه تحصیل در ایتالیا در مقطع دکترا، دریافت پذیرش تحصیلی دکترا در ایتالیا، انتخاب استاد راهنما است. به عنوان یک متقاضی، شما باید یک استاد راهنما را انتخاب و برای دریافت پذیرش با او مکاتبه داشته باشید. بعد از تأیید استاد راهنمای شما در دانشگاه مورد نظر است که می‌توانید برای دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه مورد نظرتان اقدام کنید.

  • شرکت در مصاحبه اینترنتی

تقریباً همه دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل و دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های ایتالیا را دارند، باید برای پذیرش حتماً در یک مصاحبه آنلاین شرکت کنند. اگر شما نیز متقاضی تحصیل دکترا در ایتالیا هستید، توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان این مصاحبه را از دست ندهید.

مدارک لازم برای تحصیل در مقطع دکترا در ایتالیا:

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا در ایتالیا را دارند، باید مدارک مورد نیاز برای بررسی شرایط و ثبت نام در دانشگاه مورد نظرشان را در اختیار داشته باشند.

  • مدارک هویتی از جمله پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه
  • انگیزه‌نامه کامل و حرفه‌ای از فرد متقاضی
  • توصیه‌نامه از حداقل دو یا سه استاد
  • رزومه تحصیلی فرد متقاضی
  • رزومه کاری متقاضی در صورت برخورداری از سابقه کاری
  • ترجمه اصل مدرک تحصیل متقاضی برای مقطع کارشناسی ارشد و گواهی ریزنمرات
  • مدرک زبان آیلتس، CILS یا CELI فرد متقاضی با توجه به زبان مورد نظر برای تحصیل
  • ترجمه پایان‌نامه ارشد متقاضی به همراه پروپوزال تحقیقاتی او
  • ارائه مقالات پژوهشی متقاضی که ترجیحاً از نوع بین‌المللی باشند
  • رسید پرداخت و دریافت بیمه دانشجویی

مدرت زمان تحصیل دکترا در ایتالیا:

به‌طور کلی، مدت زمان تحصیل دکترا در ایتالیا با توجه به رشته تحصیلی متقاضی بین ۳ تا ۴ سال برآورد شده است. به این معنی که برخی رشته‌ها در این کشور ۶ ترمه و برخی دیگر ۸ ترمه هستند. دانشجو باید تا پایان مقطع تحصیلی خود تعداد واحدهای مشخصی را پشت سر بگذارد و بعد از آن وارد یک دوره تحقیقاتی و سپس پایان‌نامه خود شود.
به‌طور کلی، در هر سال تحصیلی در ایتالیا، می‌توان دو ترم را پشت سر گذاشت. اولین ترم سال در اوایل مهر آغاز می‌شود و تا اوایل دی ادامه دارد. در حالی که ترم دوم از اوایل اسفند شروع می‌شود تا اوایل خرداد ادامه دارد.

شهریه دانشگاه‌های ایتالیا در مقطع دکترا:

به‌طور کلی، هزینه تحصیل در ایتالیا مخصوصاً در مقطع دکترا بسیار کمتر از کشورهای دیگر است. میانگین شهریه در مقطع دکترا در دانشگاه‌های دولتی این کشور مبلغی در حدود ۱۶۰۰ یورو به ازای هر ترم خواهد بود. در حالی که این هزینه در دانشگاه‌های دولتی ایتالیا به مبلغی بین ۶ تا ۲۰ هزار یورو می‌رسد.

مراحل پذیرش تحصیلی دکترا در دانشگاه‌های ایتالیا:

مراحل پذیرش تحصیلی در ایتالیا بسیار ساده است. در اولین قدم باید دانشگاه مورد نظرتان را انتخاب و شرایط پذیرش آن را بررسی کنید. در ادامه، با کمک استاد راهنمای خود، برای ثبت نام در دانشگاه مورد نظر اقدام کنید. بعد از ارائه مدارک و دریافت پذیرش‌نامه تحصیلی، نوبت به دریافت ویزا می‌رسد که باید با مراجعه به سفارت ایتالیا و ثبت درخواست، مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. سپس، بعد از مصاحبه با افسر سفارت می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقامت تحصیلی ایتالیا را دریافت کنید.

بازه زمانی اخذ پذیرش و شروع دوره‌های مقطع دکترا در ایتالیا چگونه است؟

شروع دوره‌های دکترا در دانشگاه‌های ایتالیا بسته به دانشگاه از اوایل ماه اکتبر (مهرماه) تا اوسط ماه فوریه (بهمن ماه) می‌باشد.
بازه‌های اخذ پذیرش در مقطع دکترای دانشگاه‌های ایتالیا برای هر دانشگاه متفاوت است و معمولا هرساله از اواخر ماه فوریه (اسفند ماه) تا دسامبر (اذرماه) سال بعد ادامه می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین الان مشاوره کن
بارگذاری...