مؤسسه آباد سفیران کهن

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
AskVisa-Logo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین دانشکده‌ های پزشکی بین‌ المللی در ایتالیا

دانشگاه های پزشکی ایتالیا

بهترین دانشکده‌ های پزشکی بین‌ المللی در ایتالیا کدامند؟ کدام دانشکده پزشکی بیشترین شانس پذیرش را دارد؟ کدامیک بالاترین رتبه را دارند؟

برای آشنای با بهترین دانشگاه های ایتالیا می توانید مقاله مرتبط را مطالعه فرمایید.

ما تمام مهم‌ترین و مرتبط‌ترین حقایق و اعداد مربوط به تمام دانشکده‌های بین‌المللی پزشکی در ایتالیا را در اینجا برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم زیرا دانشگاه‌های مختلف برای افراد مختلف مناسب اند؛ و اینکه شما بتوانید درمورد همهٔ مسائل مربوط به دانشگاه‌های پزشکی ازجمله رتبه‌بندی دانشکده‌های پزشکی، حداقل نمره ورودی IMAT، هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی، و حتی طراحی برنامه‌های درسی و … اطلاعات لازم را داشته باشید.

حداقل نمرات پذیرش IMAT:

بعد از اشنا شدن با بهترین دانشکده های پزشکی بین المللی ایتالیا باید در نظر داشته باشید که تفاوت‌های زیادی در ورود به یک دانشکده پزشکی ایتالیایی در مقایسه با دیگری وجود دارد. تفاوت در سطوح رقابت بین هر دانشگاه بسیار زیاد است، به طوری که با یک نمره IMAT می‌توانید مطمئن باشید که در یک دانشکده پزشکی قبول می‌شوید، اما حتی حداقل آستانه قبولی را برای دیگری بدست نیاورده اید.
یکی از مواردی که باید قبل از ارسال درخواست خود بدانید این است که دانشگاه‌هایی که انتخاب کرده‌اید چقدر رقابتی هستند، به خصوص برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا. در واقع هیچ نمره قبولی ثابت IMAT وجود ندارد، زیرا همه چیز بستگی به این دارد که چه تعداد دانشجو برای همان دانشگاهی که شما درخواست می‌دهید درخواست می‌دهند، دانشگاه چند ظرفیت ارائه می‌دهد و داوطلبان چقدر در IMAT عملکرد خوبی دارند. آنچه از این نتیجه می‌شود این است که اولاً، نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که حداقل نمره ورودی IMAT برای هر مدرسه پزشکی در سال آینده چقدر خواهد بود، ثانیاً، با همان نمره IMAT، بسته به دانشگاهی که انتخاب کرده‌اید، ممکن است قبول شوید یا نه.
در جدول زیر می‌توانید تعداد ظرفیت‌های موجود در هر دانشگاه را به ترتیب برای اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا بیابید.

اما نکته اصلی این است که تقریباً همه دانشگاه‌ها نسبت به غیر اتحادیه اروپا صندلی‌های بیشتری را به شهروندان اتحادیه اروپا ارائه می‌دهند، با نسبت‌هایی بین ۶۰ تا ۴۰ درصد و ۷۵ تا ۲۵ درصد. با این حال، در برخی از دانشگاه‌های جنوبی یک استثنا مهم وجود دارد: کامپانیا لوئیجی وانویتلی تعداد مساوی ظرفیت را برای اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا (هر کدام ۴۰ ظرفیت) و همچنین مسینا (هر کدام ۳۸ ظرفیت) را در اختیار دانشجویان قرارداده اند. از سوی دیگر، ناپولی فدریکو دوم تنها دانشگاهی است که بیشتر از اتحادیه اروپا (۱۵) برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا (۲۵) ظرفیت در نظر گرفته‌است!

تعداد ظرفيت های موجود:

 حداقل نمره:

امتیاز IMAT شما برای ورود به دانشکده های پزشکی بین المللی ایتالیا، نسبت به امتیازات سایر کاندیداها در رتبه‌بندی، تنها تعیین‌کننده این است که آیا شما امتیاز آن را کسب خواهید کرد یا خیر. این اعداد هر سال تغییر می‌کنند، بنابراین هرگز نمی‌توانید بدانید که حداقل نمره IMAT برای سال آینده چقدرخواهد بود. برای مثال می‌توانید نگاهی به نمرات سال ۲۰۱۶ بیندازید وببینید چقدر متفاوت هستند! دشواری آزمون و سوالات را نمی‌توان از قبل مشخص کرد.

امتیازات ورودی دور اول برای اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین الان مشاوره کن
بارگذاری...