مؤسسه آباد سفیران کهن

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
AskVisa-Logo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چطور از ویزامتریک وقت سفارت ایتالیا بگیریم؟

بهترین دانشگاه های ایتالیا

در این مطلب گام به گام خواهیم آموخت، چطور از ویزامتریک وقت سفارت ایتالیا بگیریم. هنگامی که قصد سفر به کشور دیگری را دارید یکی از مهم‌ترین مسائل دریافت ویزای آن کشور است. برای ورود به برخی کشورها نیاز به ویزا ندارید اما باقی کشورها برای ورود نیاز به ویزا دارند، در این صورت باید طبق قوانین آن کشور رفتار کرده، مدارک مورد نیازتان را آماده کنید و در وقت سفارتی که از سفارت مورد نظر دریافت کرده‌اید همراهتان باشند.

چطور وقت سفارت ایتالیا بگیریم؟

گرفتن وقت از سفارت ایتالیا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران برای سفر به ایتالیا و همچنین دغدغه اصلی دانشجویانی که از دانشگاه‌های ایتالیا پذیرش و قصد ادامه تحصیل در ایتالیا را دارند، بوده و خواهد بود. معمولاً به دلیل درخواست‌های زیاد، برای درخواست روادید این کشورهمیشه وقت دهی سفارت ایتالیا برای متقاضیان با مشکلات و سختی همراه بوده‌است. سفارت ایتالیا در زمان‌های مختلف راهکارهای متفاوتی را برای نوبت دهی در اختیار عموم قرار داده‌است. که این راهکارها نیز مشکلات خاص ایجاد کرده‌است. علت این امر بالا بودن آمار متقاضی وقت سفارت ایتالیا و پایین بودن ظرفیت وقت‌های سفارت می‌باشد. این مشکل در زمان خاص مثل نوروز و تعطیلات تابستانی حادتر می‌شود.

افرادی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند نیز باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که، پیش از درخواست ویزای خود باید از سفارت ایتالیا وقت ملاقات دریافت کنند. دریافت وقت به صورت آنلاین امکان‌پذیر است و متقاضیان باید به سایت مورد نظر و معرفی شده سفارت، مراجعه و نزدیک‌ترین زمان خالی را رزرو نمایند.

دریافت وقت سفارت از کاگس یا ویزامتریک؟

فرایند درخواست ویزا و دریافت وقت سفارت ایتالیا از این پس از طریق شرکت ویزامتریک ایتالیا انجام خواهد شد.

از اواسط ژوئیه ۲۰۲۳ کارگزاری سفارت ایتالیا از شرکت کاکس به شرکت ویزا متریک منتقل شد.

سفارت ایتالیا از قبل تا چندی پیش شرکت کارگزار کاگس را نماینده خود برای صادر کردن وقت سفارت معرفی کرده بود و متقاضیان در طی این سالها با مراجعه به وبسایت CKGS وقت سفارت رزرو کرده و سپس در زمان اعلام و ثبت شده برای آنها با مدارک مورد نیاز به سفارت ایتالیا مراجعه می‌نمودند.

شرکت کارگزار ویزامتریک:

در واقع شرکت ویزا متریک(visametric) یک شرکت کارگزار برای ویزای آلمان و ایتالیا بحساب می‌آید. و فعلاً تا اطلاع بعدی متقاضیان باید برای دریافت وقت سفارت کشورهای آلمان و ایتالیا به ویزامتریک مراجعه نمایند.

اخیراً بیشتر سفارتخانه‌های کشورهای حوزه شینگن به منظور سرعت بخشیدن به روند صدور ویزا، انجام برخی از امور مربوط به ویزای متقاضیان را به شرکت‌های واسطه ای مطمئن و معتبر سپرده‌اند. به عنوان مثال شرکت ویزا متریک به عنوان یک شرکت واسطه برای اخذ ویزای آلمان و جدیداً برای ایتالیا فعالیت می‌کند یا شرکت وی اف اس گلوبال (VFS) خدمات اولیه مربوط به اخذ ویزای اتریش، هلند، جمهوری چک، فرانسه و …. را ارائه می‌دهد.
ایرانیان می‌توانند به راحتی تمامی خدمات مربوط به وقت سفارت و ویزای خود را به این شرکت واگذار نمایند و با آسودگی خاطر وقت سفارت و ویزای کشورهای ایتالیا و آلمان را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت نمایند.

فرایند گرفتن وقت سفارت ایتالیا از ویزامتریک چگونه است؟

فرآیند گرفتن وقت سفارت ایتالیا از طریق ویزامتریک خیلی پروسه پیچیده ای نیست. دریافت وقت از سفارت ایتالیا برای ویزاهای دانشجویی و توریستی، همیشه با مشکلاتی روبرو بوده‌است. به علت تقاضای بالا، چه سفر توریستی، چه سفر تحصیلی به این کشور دقایق اولیه باز شدن سایت برای دریافت وقت سفارت، تمام وقت‌های موجود رزرو و تکمیل می‌شود و متقاضی باید هفته‌های بعد منتظر باز شدن تقویم برای دریافت وقت باشد. واین موضوع معمولاً برای متقاضیان پروسه ای پراسترس و وقت گیر می‌باشد.
برای تسهیل کردن این پروسه می‌توانید دریافت وقت از سفارت ایتالیا را به ما بسپارید. می‌توانید از طریق شماره‌های تلفن وسایر راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید و درخواست خود را در زمینه اخذ وقت سفارت ایتالیا را در مؤسسهٔ ما ثبت نمایید.

اما در هر صورت خود متقاضی نیز می‌تواند با مراجعه به سایت ویزامتریک برای دریافت وقت سفارت اقدام نماید ولی قبل از مراجعه به سایت برای دریافت وقت توجه به نکاتی حائز اهمیت است. از جمله این نکات پرداخت هزینه رزرو وقت ملاقات می‌باشد. این هزینه در روز مصاحبه به شما بازگردانده می‌شود و فقط به منظور جلوگیری از رزرو وقت‌های بیهوده می‌باشد.

نکات مهم برای رزرو وقت سفارت ایتالیا از ویزا متریک:

قبل از مراجعه به سایت به جهت رزرو وقت سفارت ایتالیا از ویزامتریک می‌بایست مدارک مورد نیازتان را آماده کنید. برای اطلاع از مدارک مورد نیاز می‌توانید به چک لیستی که سفارت در سایت خود درج کرده‌است مراجعه نمایید. اما به هنگام مراجعه حضوری به سفارت نیز می‌بایست نکات مهمی را مد نظر داشته باشید:

  • هنگام مراجعه به سفارت اشیا و لوازم بزرگ و اضافی به غیر از مدارک تان به همراه نداشته باشید.
  • مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا را به ترتیب تعیین شده، مرتب نمایید.
  • کپی مدارک تان باید حتماً روی کاغذ A4 باشد. حتی در مواردی که اصل مدرک بزرگتر یا کوچکتر از این ابعاد هستند نیز می‌بایست مدارک خود را روی کاغذ A4 کپی کنید.
  • مدارک مخدوش یا جعلی موجب رد درخواست ویزای شما شده و مطابق با چارچوب قوانین جاری ایتالیا، در همان سفارت مورد پیگیری قرار می‌گیرد. حتی اگر شخص دیگری در درخواست ویزا به شما کمک کرده باشد، در نهایت این شخص خودتان هستید که مسئول صحت اطلاعات وارد شده در فرم درخواست ویزا خواهید بود؛ بعلاوه، مسئولیت صحت و اصالت مدارکی که وی به سفارت تحویل داده‌است نیز بر عهدهٔ شما خواهد بود.

در صورتی که خودتان برای دریافت وقت سفارت ایتالیا اقدام نمودید ولی موفق به دریافت وقت نشدید می‌توانید دریافت وقت سفارت خود را به مؤسسه askvisa بسپارید. برای دریافت وقت مورد نظر خود می‌توانید با شماره‌های تلفن موسسه۶۶۹۶۱۶۰۱–۰۲۱ و ۶۶۹۵۵۹۲۶–۰۲۱ یا سایر راه‌های ارتباطی ما درخواست خود را ثبت نمایید.

برای دریافت وقت سفارت برای متقاضی ارسال اطلاعات ذیل برای ما الزامی است:
▪️ نام و نام خانوادگی طبق پاسپورت
▪️ تاریخ تولد میلادی طبق پاسپورت
▪️ شماره پاسپورت (حروف و عدد)
▪️ نوع وقت درخواستی
اطلاعات پرداخت:
▪️ تاریخ پرداختی فیش ویزامتریک
▪️ شماره کارت پرداخت کننده
▪️ شماره شبا
▪️ شماره موبایل

تذکرات مهم:

  • توجه نمایید که برای اطلاعات اکانتی که به ما تحویل داده می‌شود نباید از طریق مؤسسه دیگر یا شخص دیگری اقدام شود حتی خود متقاضی هم اگر اینکار به مؤسسه ای واگذار کرده‌است نباید شخصاً اقدام نماید. در غیر اینصورت مسئولیت هر گونه مشکلی به عهده متقاضی خواهد بود.
  • توجه نمایید که از سپردن مدارک، پاسپورت و اکانت خود به شرکت‌هایی که مجوز رسمی و قابل استعلام ندارند به دلیل نرخ پایین خدمات رزرو وقت خودداری کنید.

راهنمای گرفتن وقت سفارت ایتالیا از ویزامتریک:

در این اینجا به راهنمایی مرحله به مرحله استفاده از سایت، و گرفتن وقت ایتالیا از ویزامتریک ارائه می شود.

ابتدا باید به سایت ویزامتریک (برای ورود به سایت روی کلمه ویزامتریک کلیک نمایید) مراجعه نمایید. در واقع ویزامتریک مرکز درخواست ویزا می‌باشد که توسط هیئت‌های مربوطه دیپلماتیک تصویب شده‌است.

توصیه ما به شما این است طبق تصاویر راهنما اقدام نمایید.

مرحله اول:

در این مرحله بعد از ورود به سایت، با کلیک بر تب خدمات در صفحه جدید نمایش داده شده، گزینه یک قرار ملاقات رزرو کنید را انتخاب کنید.

مرحله دوم:

در این مرحله بعد از مطالعه توضیحات مربوطه با کلیک برروی گزینه مراحل انتصاب به صفحه بعد بروید.

مرحله سوم:

در صفحه جدید بعد از وارد کردن کد کپچا، ویزای مورد نظر را انتخاب نموده و وارد مرحله بعد شوید.

چنانچه بازه سفر شما زیر ۹۰ روز است باید درخواست ویزای شنگن دهید و اگر بازه سفر شما بالای ۹۰ روز می‌باشد و پذیرش از دانشگاه دارید شما باید برای ویزای تحصیلی درخواست رزرو قرار ملاقات را انجام دهید
(چنانچه واریزی برای ویزای ملی داشته‌اید، قرار ملاقات ویزای تحصیلی را رزرو نمایید (نیاز به واریز مجدد نیست.

در روز قرار ملاقات و تشکیل پرونده کل مبلغ به شما عودت داده می‌شود.

مرحله چهارم:

در این مرحله توضیحاتی درخصوص نحوه گرفتن وقت ارائه شده‌است با قبول کردن آنها با کلیک بر روی دریافت قرار ملاقات وارد صفحه بعد شوید.

مرحله پنجم:

در این مرحله باید هزینه رزرو وقت سفارت را پرداخت نمایید.

هزینه رزرو قرار برای بررسی و تأیید مدارک برای هر فرد ۱۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال است.
این نکته را هم مد نظر داشته باشید که پرداخت هزینه برای هرفرد باید پرداخت شود.
هزینه رزرو برای ویزای ملی ۱۴٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و ویزای شینگن برای هر نفر ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال است. این مبالغ باید به حساب بانکی زیر واریز شود:
نام شرکت: شرکت رهیاب گذر آرتا
نام بانک: بانک سامان
نام صاحب حساب: ۸۰۹۸۱۰۲۷۸۸۳۰۳۲

مرحله آخر:

بعد از وارد کردن اطلاعات باید نحوه واریز هزینه، تاریخ پرداخت و شماره حساب یا کارت خود را وارد نمایید.

سخن آخر:

دقت نمایید که تنها پس از گذشت ۲۴ ساعت ازواریز هزینه می‌توانید دوباره به سایت ویزامتریک ایتالیا مراجعه و با وارد کردن اطاعات پرداخت، اطلاعات خود و وقت سفارت خود را دریافت نمایید.

برای مطالعه شرایط ویزامتریک در خصوص نحوه پرداخت هزینه رزرو وقت ملاقات و همچنین اطلاعیه های صادر شده می توانید به این لینک مراجعه فرمایید.


2 پاسخ

  1. مطالب خوبی دارین. شما برامون وقت سفارت می گیرید؟ چیکار باید بکنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین الان مشاوره کن
بارگذاری...