مؤسسه آباد سفیران کهن

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
AskVisa-Logo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

8 مزیت تحصیل کارشناسی در کانادا

در این مقاله به 8 مزیت تحصیل کارشناسی در کانادا پرداخته ایم. کانادا مقصد بسیاری از افراد از سراسر دنیاست. این کشور مدرن و دوست‌داشتنی برای کار، تحصیل و زندگی کشوری ایده‌آل محسوب می‌شود. علاوه بر استانداردهای بالای زندگی، دانشگاه‌های کانادا نیز از برترین مراکز آموزشی جهان هستند که توجه بسیاری از دوستداران تحصیل را به خود جذب می‌کنند.
اگر شما نیز قصد تحصیل در کشور کانادا را دارید با ما همراه باشید؛ موسسه آباد سفیران کهن در این مقاله به مهمترین سؤالات شما در رابطه با تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا پاسخ داده‌است.

تحصیل کارشناسی کانادا در یک نگاه

تحصیل کارشناسی درکانادا در یک نگاه

تحصیل کارشناسی (لیسانس) در کانادا

در ادامه هشت مزیت تحصیل کارشناسی در کانادا را برای شما آورده‌ایم:

مهاجران به دلایل متعددی، از جمله تحصیل، کشور خود را به سمت کانادا ترک می‌کنند؛ اگر فکر تحصیل به ذهن شما نیز خطور کرده ولی در مورد مهاجرت به کانادا دو دل هستید و مطمئن نیستید که این کشور مقصد مناسبی برای شما باشد،

  1. دانشگاه‌ها و کالج‌های به‌روز: کانادا قطعاً یکی از مدرن‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. دانشگاه‌های کانادا هم از نظر تجهیزات و هم از لحاظ علمی مطابق آخرین یافته‌های علمی جهان هستند؛ به طوری که دریافت مدرک تحصیلی از مراکز آموزشی کانادا می‌تواند به معنی مهر تأییدی بر سواد و دانش شما در نظر گرفته شود.
  2. فرصت انجام تحقیقات علمی و مقاله‌نویسی: یکی از باارزش‌ترین ویژگی‌های مراکز آموزشی کانادا، امکان رشد علمی است. دانش‌آموزان و دانشجویان در تمامی مقاطع، شانس پژوهش کردن را دارند و می‌توانند با همکاری اساتید خود مقاله بنویسند.
  3. تحصیل اقتصادی و مقرون به صرفه: شاید تحصیل در کانادا در نگاه اول گران به نظر برسد؛ اما زمانی که هزینه‌های تحصیل و شهریهٔ دانشگاه‌های این کشور را با سایر کشورهای پیشرفته مانند آمریکا، انگلیس و استرالیا مقایسه کنید متوجه می‌شوید شهریه‌های مراکز آموزشی کانادا بسیار مناسب و مقرون به صرفه هستند. علاوه بر این، اغلب دانشگاه‌های کانادا بورسیه و کمک هزینه‌های تحصیلی متنوعی به دانشجویان ارائه می‌دهند که می‌تواند تحصیل در این کشور را حتی ارزان‌تر کند.
  4. امکان کار کردن حین تحصیل: برخلاف قوانین بسیاری از کشورها که دانشجویان حین تحصیل امکان کار کردن ندارند؛ اکثر دانشگاه‌های کانادا به دانشجویان خود اجازهٔ کار کردن می‌دهند. طبق قوانین اکثر مراکز آموزشی کانادا، دانشجویان اجازه دارند به محض دریافت Study Permit حداکثر ۲۰ ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی کار کنند. همچنین دانشجویان در تابستان و تعطیلات اجازه دارند به‌طور تمام وقت کار کنند. از آنجایی که شما به دلار کانادا حقوق می‌گیرید، با در نظر گرفتن اختلاف ارزش پول ایران و کانادا، کار کردن حین تحصیل می‌تواند تفاوت زیادی در هزینه‌های تحصیل شما ایجاد کند. حداقل حقوق در استان‌های کوچک کانادا بین ۱۴ تا ۱۶ دلار در ساعت و در استان‌های مدرن‌تر و بزرگ‌تر حداقل حقوق بین ۱۰ تا ۱۴ دلار در ساعت است.
  5. کانادا کشوری با تنوع فرهنگی: شاید شنیده باشید که مردم ساکن کشورهای غربی رفتار سرد و غیرصمیمی دارند؛ ولی کانادا تا حدی از این قاعده مستثنی است. کانادایی‌ها بر خلاف شهروندان اغلب کشورهای غربی، رفتاری دوستانه با دیگران دارند و مهاجران را با آغوش باز می‌پذیرند. همچنین با توجه به اینکه مردم از سرتاسر دنیا به این کشور سفر می‌کنند می‌توانید انتظار برخورد با قومیت‌های مختلفی را داشته باشید.
  6. آرامش و امنیت تضمین شده: مدتهاست که کانادا در لیست کشورهای آرام و امن دنیا دیده می‌شود. شما در کانادا می‌توانید زندگی راحت و به دور از تنشی را تجربه کنید. افرادی که قصد دارند تنها و بدون همراه به کانادا مهاجرت کنند نیز می‌توانند بدون نگرانی بابت امنیت خود به این کشور سفر کنند.
  7. تحصیل در محیطی پویا و سرزنده: تقریباً تمامی مراکز آموزشی در کانادا برنامه‌های تفریحی ویژه‌ای برای دانشجویان ترتیب می‌دهند؛ جشن‌ها، مسابقات ورزشی، رویدادهای فرهنگی و … از جمله موقعیت‌هایی هستند که به شما اجازه می‌دهند با دیگران معاشرت کنید، دایرهٔ دوستان خود را گسترده کنید و از روزمرگی فاصله بگیرید. شرکت در چنین مراسم‌هایی همچنین به شما کمک می‌کند روحیهٔ خود را بالا ببرید و کمتر برای خانه و خانوادهٔ خود دلتنگ شوید.
  8. امکان اخذ ویزای کاری پس از دریافت مدرک: یکی از مزیت‌های تحصیل در کانادا، امکان اخذ ویزای کاری بلافاصله پس از اتمام تحصیل است. در کانادا شما اجازه دارید بلافاصله پس از دریافت مدرک لیسانس خود «اجازهٔ کار پس از فارغ‌التحصیلی» یا PGWP دریافت کنید و تا حداکثر سه سال در کانادا بمانید و در این مدت به دنبال کار بگردید.

هزینه‌های تحصیل کارشناسی در کانادا

شهریهٔ تحصیل کاشناسی در مراکز آموزشی کانادا برای دانشجویان بین‌المللی گران‌تر از شهروندان کانادا است. البته هزینهٔ تحصیل و شهریهٔ دانشگاه تا حد زیادی به شهر و استان مورد نظر و همچنین دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد؛ اما طبق آمارهای کشور کانادا می‌توان گفت متوسط شهریه برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی حدوداً معادل ۲۹٬۷۱۴ دلار کانادا (تقریباً برابر با ۲۲٬۵۰۰ دلار آمریکا) بوده‌است.

رشتهٔ انتخابی شما نیز در شهریه تأثیر دارد؛ معمولاً رشته‌های تجربی مانند پزشکی و دندانپزشکی گران‌تر بوده و رشته‌های مربوط به علوم انسانی ارزان‌تر هستند. متوسط شهریهٔ دوره‌های علوم انسانی ۵٬۵۴۲ دلار است؛ در حالی که میانگین شهریهٔ دندانپزشکی ۲۱٬۷۱۷ دلار کانادا (تقریبا ۱۶٬۴۴۶ دلار آمریکا) و میانگین شهریهٔ پزشکی ۱۴٬۱۶۲ دلار کانادا (تقریباً ۱۰٬۷۲۴ دلار آمریکا) است. هزینهٔ رشته‌های کسب و کار و دوره‌های مدیریتی نیز پایین‌تر از میانگین کشوری و تقریباً برابر ۶٬۸۲۷ دلار کانادا (۵٬۱۷۰ دلار آمریکا) در سال است.
توجه داشته باشید که این اعداد و ارقام مربوط به سال ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ هستند و ممکن است با شهریه‌های سال تحصیلی جاری متفاوت باشند.

هزینه‌های تحصیل کارشناسی در کانادا بر اساس رشته

همان‌طور که گفتیم رشتهٔ تحصیلی ارتباط مستقیمی با شهریه دارد؛ در ادامه لیست پرطرفدارترین رشته‌ها و میانگین شهریهٔ سالانهٔ تحصیل را در مقطع کارشناسی در این رشته‌ها آورده‌ایم:

توجه داشته باشید که شهریه‌های ذکر شده بر اساس دلار کانادا و مربوط به سال تحصیلی 2019-2020 هستند.

هزینه‌های تحصیل کارشناسی در کانادا بر اساس استان

پیش‌تر گفتیم که هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا به شهر و ایالت انتخابی شما نیز بستگی دارند؛ منطقی است که شهریهٔ دانشگاه‌های با رنک بالا بیشتر از سایر دانشگاه‌ها باشد؛ اما به‌طور کلی شهریهٔ دانشگاه و مخارج زندگی در برخی از استان‌های کانادا بیشتر است.
در جدول زیر میانگین هزینهٔ سالیانهٔ تحصیل در مقطع کارشناسی در استان‌های مختلف کانادا را آورده‌ایم:

توجه کنید که مبالغ طبق دلار کانادا نوشته شده و مربوط به سال تحصیلی ۲۰۲۱–۲۰۲۲ هستند.

۱۰ دانشگاه برتر دوره کارشناسی در کانادا

در ادامه جدولی از ۱۰ دانشگاه برتر در سال ۲۰۲۱ برای تحصیل کارشناسی در کانادا را آورده‌ایم:

به جرأت می‌توان گفت اغلب دانشگاه‌های کانادا از لحاظ علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و با بهترین دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته رقابت می‌کنند.
در ادامه جدولی از ۱۰ دانشگاه برتر کانادا در سال ۲۰۲۱ در مقطع کارشناسی را آورده‌ایم:

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های کانادا قطعاً از جذاب‌ترین گزینه‌های تحصیل است؛ مهاجرت و تحصیل در کانادا امتیازات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌تواند راهی به سمت آینده‌ای روشن و موفق باشد.
امیدواریم این مقاله پاسخگوی نیازهای شما بوده باشد. شما می‌توانید سؤالات خود را در مورد تحصیل لیسانس در کانادا از مشاوران ما در askvisa بپرسید یا سؤالات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. پاسخگوی شما خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین الان مشاوره کن
بارگذاری...