مؤسسه آباد سفیران کهن

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
AskVisa-Logo
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحصیل معماری در ایتالیا

تحصیل معماری در ایتالیا

تحصیل معماری در ایتالیا قطعاً یکی از برترین مقاصدی است که به ذهن افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور خود را دارند، خطور می‌کند. ایتالیا علاوه بر جاذبه‌های دیدنی و فرهنگی، دانشگاه‌های فوق‌العاده‌ای نیز دارد که گرایش‌های مختلف رشتهٔ معماری را به متقاضیان عرضه می‌کنند.
مشاوران ما در مؤسسه AskVisa در این مقاله اطلاعات به‌روز و کاملی در مورد تحصیل رشته معماری در ایتالیا برای شما فراهم کرده‌اند.

چرا باید تحصیل در رشته معماری در ایتالیا را انتخاب کنیم؟

ایتالیا یکی از شناخته‌شده‌ترین مقاصد تحصیلی و تفریحی در سراسر جهان است. تحصیل در رشته معماری در ایتالیا و در کل تحصیل در ایتالیا مزایای خاص و ویژه‌ای دارد که می‌تواند این کشور را به مقصدی ایده‌آل برای دانشجویان، به ویژه دانشجویان رشتهٔ معماری تبدیل کند:

  • دانشگاه‌های عالی: شکی نیست که ایتالیا مهد معماری و هنر دنیای غرب محسوب می‌شود. برخی از بهترین دانشگاه‌ها در رشتهٔ معماری در این کشور هستند؛ بر همین اساس، تحصیل در رشتهٔ معماری در این کشور انتخابی ایده‌آل برای دوستداران رشتهٔ معماری است.
  • در همین مقاله فهرستی از بهترین دانشگاه‌های رشته معماری در ایتالیا آورده‌ایم.
  • تحصیل با بهترین امکانات: دانشگاه‌های ایتالیا به خاطر سطح علمی بالایی که دارند شناخته شده‌اند. شما حین تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا هم دروس عملی و هم دروس تئوری را به خوبی فرا می‌گیرید و برای آینده کاری رشته معماری آمادگی پیدا می‌کنید. دانشگاه‌های ایتالیا اصول طراحی داخلی، طراحی معماری، ساخت و ساز پایدار، معماری معاصر و … را به دانشجویان آموزش می‌دهند.
  • تحصیل مقرون‌به‌صرفه: با وجود اینکه تحصیل در کشور ایتالیا کیفیت بسیار بالایی دارد؛ اما می‌توان گفت تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی در این کشور از لحاظ مالی بسیار به صرفه و مناسب است. شهریه سالانه رشته معماری در دانشگاه‌های ایتالیا به‌طور میانگین حدود ۷۵۰ تا ۳٬۵۰۰ یورو است. همچنین در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و کشورهای پیشرفته، هزینه‌های زندگی نیز در این کشور بسیار ارزان است.
  • ما پیش‌تر در مقالهٔ «مهمترین دلایل تحصیل در ایتالیا» به مزیت‌های تحصیل در ایتالیا و نقاط قوت و ضعف این کشور پرداخته‌ایم؛ پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با کشور ایتالیا به این مقاله رجوع کنید.

شرایط پذیرش و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته معماری در ایتالیا:

برای اخذ پذیرش از اغلب دانشگاه‌های ایتالیا در مقطع ارشد رشته معماری، مدارک مشخصی نیاز است. البته ممکن است شرایط پذیرش دانشگاه‌های مختلف با یکدیگر تفاوت داشته باشند؛ اما به‌طور کلی مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش فوق لیسانس معماری در ایتالیا عبارت‌اند از:

مدرک لیسانس معماری

برای اینکه بتوانید در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا تحصیل کنید باید حتماً لیسانس معماری یا رشتهٔ مرتبط داشته باشید. البته امکان تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد؛ ولی لیسانس در رشتهٔ غیرمرتبط احتمال اخذ پذیرش را کاهش می‌دهد.
علاوه بر رشته، دانشگاه محل تحصیل و معدل نهایی شما نیز برای اخذ پذیرش اهمیت دارند. دانشگاه محل تحصیل مقطع لیسانس شما باید مورد تأیید دانشگاه‌های ایتالیا باشد. معدل مقطع لیسانس نیز باید بالاتر از ۱۴ باشد.

مدرک زبان

یکی از بزرگترین مزیت‌های دانشگاه‌های ایتالیا این است که اغلب رشته‌های تحصیلی در تمامی مقاطع تحصیلی هم به زبان ایتالیایی و هم به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. برای تحصیل به زبان انگلیسی باید سطح زبان خود را در حد قابل قبولی بالا برده باشید. حداقل نمرهٔ قبولی انگلیسی برای اکثر دانشگاه‌ها به این صورت است:

  • تافل: نمرهٔ ۷۵ تا ۹۰
  • آیلتس: نمرهٔ ۶ تا ۷
  • آزمون توئیک (TOEIC): نمرهٔ ۷۲۰
  • آزمون کمبریج (CAMBRIDGE Proficiency): سطح C

قبولی در آزمون GMAT یا GRE

با وجود اینکه قبولی در آزمون GMAT یا GRE در لیست مدارک مورد نیاز اغلب دانشگاه‌ها دیده نمی‌شود؛ اما قبولی در این آزمون‌ها شانس اخذ پذیرش را تا حد زیادی بالا می‌برد.

پورتفولیو

توصیه می‌کنیم هنگام اقدام برای پذیرش رشته معماری، حتماً پورتفولیو خود را در مدارک ضمیمه کنید. پورتفولیو نشان‌دهندهٔ ایده‌ها، روند طراحی و آثار خلاقانهٔ شما است و می‌تواند شانس پذیرش را افزایش دهد. همچنین اگر سابقهٔ کار در زمینهٔ معماری دارید بهتر است آثار خود را به مدارک‌تان اضافه کنید.

سایر مدارک مورد نیاز:

همان‌طور که گفتیم دانشگاه‌های مختلف ممکن است مدارک بیشتر یا کمتری را از متقاضیان بخواهند؛ از جمله:

  • ریز نمرات دورهٔ کارشناسی
  • معرفی‌نامه (Letter of Recommendation)
  • انگیزه‌نامه (Letter of Motivation)
  • بیانیهٔ هدف (Statement of Purpose)
  • رزومه
  • سوابق کاری
  • کپی پاسپورت
  • ویزا

لازم است ذکر شود که برای اخذ پذیرش در رشته معماری ایتالیا نیازی به قبولی در آزمون ورودی مانند آزمون IMAT وجود ندارد.

پروسه اخذ پذیرش و ثبت نام و تحصیل در رشته معماری در ایتالیا

مراحل اخذ پذیرش و ثبت نام در تمامی دانشگاه‌ها یکسان نیست؛ اما می‌توان گفت برای ورود به اکثر دانشگاه‌های ایتالیا باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • در قدم اول دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای این کار با توجه به علایق و شرایط فردی خود، تک به تک سایت دانشگاه‌های ایتالیا را بررسی کرده و دانشگاه‌هایی که با شرایط شما تطابق دارند پیدا کنید.
  • در گام بعدی باید از تمام مدارک مورد نیاز دانشگاه مطمئن شوید. برای این کار به سایت دانشگاه مورد نظر رجوع کنید. حتماً از درستی جزئیات و تکمیل بودن مدارک اطمینان حاصل کنید؛ ناقص بودن مدارک می‌تواند مانع از پذیرش شما شود.
  • پس از تکمیل مدارک، در سایت دانشگاه مورد نظرتان یک حساب بسازید و مدارک خود را در سایت دانشگاه ثبت کنید.
  • در این مرحله باید هزینهٔ درخواست پذیرش (Application Fee) را پرداخت کنید و منتظر بمانید تا دانشگاه مدارک شما را بررسی کند.
  • پس از دریافت نامهٔ پذیرش از طرف دانشگاه، قبولی خود را تأیید کنید و از سفارت ایتالیا برای اخذ ویزا وقت بگیرید.

مشاوران ما در AskVisa می‌توانند به شما در تمامی مراحل مهاجرت به ایتالیا، از انتخاب دانشگاه تا اخذ ویزا کمک کنند و شما می‌توانید بدون نگرانی، از دانشگاه مورد نظرتان پذیرش بگیرید.

هزینه تحصیل در رشته معماری در ایتالیا

هزینه‌های شما برای تحصیل در ایتالیا به دو دستهٔ هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی تقسیم می‌شوند:

هزینه تحصیل در ایتالیا

هزینهٔ تحصیل در مقطع فوق لیسانس در رشتهٔ معماری مبلغ ثابت و مشخصی ندارد و بسته به دانشگاه انتخابی شما متفاوت خواهد بود. البته هزینهٔ تحصیل در ایتالیا نسبت به سایر کشورهای پیشرفتهٔ دنیا ارزان‌تر است؛ به طوری که میانگین شهریهٔ سالانهٔ رشته معماری در اغلب دانشگاه‌های ایتالیا بین ۸۵۰ تا ۳٬۴۵۰ یورو است.

هزینه زندگی در ایتالیا

هزینه‌های زندگی و اجارهٔ خانه در اغلب شهرهای ایتالیا بسیار مقرون به صرفه است. در نظر داشته باشید که هزینه‌های زندگی تا حد زیادی به سبک زندگی شما بستگی دارد. اجارهٔ خانه نیز بسته به شهر و محلهٔ خانه بسیار متنوع است.
با در نظر گرفتن همهٔ این موارد، می‌توان گفت میانگین هزینهٔ ماهانهٔ زندگی (بدون اجاره خانه) مبلغی بین ۶۰۰ تا ۹۵۰ یورو خواهد بود.

کلام آخر

امیدواریم این مقاله پاسخگوی سوالات شما در رابطه با تحصیل در رشته معماری در ایتالیا بوده باشد. مشاوران مؤسسه آباد سفیران کهن (AskVisa) آماده هستند تا به تمام سؤالات شما در این باره پاسخ دهند و در مسیر اعزام دانشجو با شما همراه باشند. با ما در تماس باشید.

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین الان مشاوره کن
بارگذاری...